Türkçe English

Müzik


Öncelikli hedefimiz günlük  müziği yaşam içinde kullanılabilir hale getirmektir.

Okulumuz müzik faaliyetleri yalnızca enstrüman ( melodika, flüt,gitar,bateri  vs. ) çalmak değil öğrencinin kendi fiziksel müzik kapasitesi ( yeteneği ) dâhilinde, en iyi şekilde gelişimini sağlamak, grupla yapılan faaliyetlere katılarak öz güvenini artırmaktır. Yaptığı müzikten zevk alarak, müziğin hayatın her anında bizimle olduğunu anlamalarını sağlamaktır.

1.2.3.4. Sınıflar Müzik Dersi Amaçları

Anasınıfı, 1, 2, 3 ve 4. sınıflar müzik dersi amacımız; yaşadıklarından yola çıkarak öğrencilerimizin, görsel, işitsel, matematik ve müzik zekalarını geliştirici oyunlar, etkinliklerle öğrenme sürecini mümkün olduğunca zevkli hale dönüştürmek, hızlı öğrenmeyi sağlamak ve yaratıcı yeteneklerini geliştirmektir.

Müzik enstrümanlarını sesleri ve yapısal özellikleri ile ayırt etme, ritmik çalışmalar, müzikli oyunlar, nota çalışmaları ve şarkılar işlediğimiz konuların özünü oluşturur.

Ritmik çalışmalarda; vücut hareketleri ile duyduğu müziği yorumlamak, ritmine uygun dans etmek, dinlediğimiz veya okuduğumuz öykülerdeki hareketleri müzik yoluyla canlandırmak, enstrümanların ses ve yapısal özelliklerini fark etmek, vücudunu ritim çalgısı gibi kullanmak, basit ritim enstrümanları yapmak, farklı türlerdeki müzikleri dinleyerek  yorumlayarak müzik kültürünü geliştirmek öğrencilerimizin kişilik gelişimlerinin ve koordinasyon yeteneklerinin artmasını sağlayan önemli kazanımlardır.

Yaptığımız dinleti, konser ve özel günlere ait etkinliklerle öğrencilerimizin müziğe ve enstrüman çalmaya yönelik ilgilerinin artması, paylaşım duygularının gelişmesi hedeflenir.

Öğrencilerimizin temel müzik bilgilerine sahip olmalarını, sanatsal yeteneklerini ve yaratıcılıklarını ortaya çıkarmalarını, müzik dinleme alışkanlığı kazanmalarını, iyi bir müzik dinleyicisi olmalarını, müziği yaşamın bir parçası olarak görmelerini, kendi düzeylerine uygun müzik dağarcığına sahip olmalarını hedeflemekteyiz.

"Müzik; her yerde ve her şeydedir önemli olan farkedebilmektir.