Türkçe English

Seçmeli Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

 

Öğrencilerin bildiklerinden hareketle düşünmelerini, yeni kavram oluşturmalarını, ilgilerini çekecek şekilde bilgilerin aktarılmasını, günlük yaşamla ilişki kurulmasını, ön bilgilerin harekete geçirilmesini sağlamak amacıyla dersin görsel bir şekilde işlenmesinin sağlanması esastır.

Öğrencilerin amaçlarının belirlenmesinden sonra çeşitli öğrenme yöntemleri kullanarak  (okuma, inceleme, karar verme, yorumlama, analiz-sentez, değerlendirme, seçim yapma) ders işlenir, etkinlikler yapılır ve öğrenilenlerin uygulanması için somut davranış örnekleri üzerinde her öğrencinin görüşleri alınır.

İnanç, ibadet, Hz. Muhammed, Kur'an ve yorumu, Ahlak, din ve kültür olmak üzere altı öğrenme alanı belirlenmiştir. Programın uygulanmasında öğrencilerin ezberletilerek değil; araştırarak, sorgulayarak bilgiye ulaşması, yeni bilgiler üretme ve sorun çözebilme becerisi kazanması amaçlanmaktadır.

Hedefimiz; öğrenciyi aktif hale getirecek yöntemlerin kullanılması ile öğrendikleri bilgileri günlük yaşamla ilişkilendirerek uygulamasını sağlamaktır.