Türkçe English

TÜRKÇE

    Türkçe dersleri, okuldaki eğitim sürecinin önemli bir bölümünü kapsamakta ve öğrencilerin diğer derslerde de ihtiyaç duyacağı becerileri içermektedir. 

    İhtiyacımızı olacak temel bilgi, beceri, tutum ve davranışları edinmemiz, elde edilebilecek becerileri kazanmamız için vardır. Bu nedenle Türkçe derslerindeki amaçlarımızı şu şekilde sıralayabiliriz:

 

*

Öğrencilerimizin kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri ve karşısındakileri daha iyi anlayabilmeleri için onlara görüp izlediklerini, dinlediklerini, okuduklarını tam ve doğru anlama gücünü kazandırmak.

 *

Öğrencilerimize, çevreleriyle iletişim kurabilmeleri için görüp izlediklerini, dinlediklerini, okuduklarını, incelediklerini, düşündüklerini ve tasarladıklarını söz ya da yazı ile doğru ve amaca uygun olarak sözlü ve yazılı ifade etme becerisini ve alışkanlığını kazandırmak.

*

Öğrencilerimize; etkin dinlemeyi, okuma alışkanlığını ve zevkini kazandırmak; öğrencilerimizin estetik duygularının gelişmesinde yardımcı olmak.

*

Öğrencilerimize Türk dilinin kurallarını öğreterek;  Türkçeyi gelişim süreci içinde bilinçle, özenle ve güvenle kullanmaya yöneltmek .

*

Eleştirel, bilimsel,  yapıcı ve yaratıcı düşünme yollarını öğrencilerimize kazandırmak.


    
Türkçe derslerinde yer alan anlama, dinleme ve yorumlamanın gelişmesi için şunları önemsemeliyiz:

* Okumayı alışkanlık haline getirilerek, kitap okumayı sevdirmek.
Sınıf ortamındaki derse etkin bir şekilde katılmak.
* Türkçe dersinde öğrenilenleri belirli aralıklarla tekrar etmek. 
* Öğrenilen konuları uygulamak, böylelikle öğrenmeyi davranışa dönüştürmek.

Türkçe derslerimizi zenginleştiren uygulamalarımız:

*Derslerimizde eğitim teknolojilerini yerinde ve etkin kullanmaktayız.
*  Planlı, programlı bir akışı olan yazma çalışmalarımız vardır. Sürece dayalı olarak öğrencilerimize farklı türlerde metinler yazdırılması.
* Dinleme becerisinin gelişimi için özel uygulamalarımızla eğitimimizi sürdürürüz.
* Okuma ve anlama çalışmalarımızda eser odaklıdır uygulamalarımız. Çocuk ve gençlik edebiyatının seçkin eserleri bizlerin en büyük yardımcısıdır. Okuma çalışmalarımızı da sürece yayar, eserin sorgulanarak okunması için farklı eğitim çalışmaları yürütürüz. 

* Derste sınıf ortamında öğrenmede daha fazla zamana ihtiyaç duyan öğrencilerimizi destekleyerek gelişmelerini sağlamaktayız.